Returpolitik

VI BYTTER ALTID MED ET SMIL

- og uden diskussion. I butikken skal du blot medbringe varen i ubrudt og original emballage samt kassebon eller returseddel. Enten bytter vi varen eller giver dig pengene tilbage.

Vi tager KUN metervarer retur ved fejl og mangler IKKE fordi du fortryder dit køb. Grunden hertil er, at der er tale om en varer som vi har klippet i netop dit ønskede mål. Problemet er at vi ikke kan sælge en vare der er afklippet til fuld pris. Den er værdiløs for os, da den næste kunde ønsker et andet mål
.

Send din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.

Både KreStoffer.dk og vores leverandører står inde for kvaliteten af vores produkter, men der kan selvfølgelig forekomme fejl og mangler alligevel. Du skal derfor ikke tøve med at kontakte os, hvis du ikke er tilfreds med dine varer. Det er utroligt vigtigt for os, at du er tilfreds, så skriv eller ring hvis du oplever problemer med dine varer. Så skal vi nok finde en holdbar løsning, som gør dig glad.

VI BETALER RETURFRAGT NÅR...
- der er fejl eller mangler på de varer du har modtaget (husk at kontakt os først på mail eller tlf., så sender vi en returlabel til din mail adresse)
VIGTIGT - Vi dækker IKKE for returfragt, hvis du selv vælger at sende din pakke retur, uden at have kontaktet os først.

VI BETALER IKKE RETURFRAGT NÅR...
- du derimod "bare" vil returnerer dine varer uden nogen grund hertil, som f.eks at du ikke afhenter din pakke i pakkeshoppen eller nægter at modtage din pakke på din hjemme adresse. Omkostningerne til fragt hertil afholdes af dig selv.
I så fald sætter vi dine penge tilbage minus returfragt, så snart vi har modtaget pakken retur. Priser returfragt: (Postnord kr.45,-)

Bemærk, at det er dit ansvar, at vi får pakken retur til os på flg. adresse -

KreStoffer,
Klokkestøbervej 12,
5230 Odense M.
Danmark

Bemærk:
Hvis du bestiller varer sammen med varer i restordre fra vores leverandør, skal du være opmærksom på, at vi sender hele ordren som én samlet ordre. KreStoffer dækker altid portoomkostningerne i forbindelse med en reklamation / fejllevering ved forsendelse via Postnord.

VÆR OPMÆRKSOM PÅ
- at vi ikke tager strikke- og hæklepinde, mønstre og opskrifter retur når labelen er brudt
- at vi KUN tager metervarer retur, hvis der er fejl og mangler på stoffet - ikke fordi du fortryder købet, da det er i afklippet mål efter dit ønske.
- at ved metervarer skal vi gøres opmærksom på fejl inden vask og klipning i stoffet.
- at " kampagnegarn" ikke tages retur, som kun findes her og nu og ikke kan genbestilles.
NB: Vi tager naturligvis forbehold for fejl, mangler og priser i tekst og på farvegengivelse på produktbilleder. Så er du i tvivl herom, ring endelig og spørg ind til den vare du ønsker at købe.

14 DAGES FULD FORTRYDELSESRET
For at sikre dig bedst muligt, gælder her købelovens almindelige betingelser af 1. januar 2022.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

- Har modtaget din(e) vare(r) fra KreStoffer.dk
- Har modtaget den sidste vare i fysisk tilstand, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
- Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk tilstand, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele
- Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives skriftlig til webshop@Krestoffer.dk eller på telefon +45 6591 1909.

I din meddelelse på mail eller på vores kontaktformular her på siden skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan i følge den ny forbrugerlov af 1. januar 2022 ikke fortryde dit køb ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse herom.

Fortrydelsesretten gælder ikke for varer, som er fremstillet præcist til dig eller hvis varen har fået et tydeligt personligt præg.

 

6 MÅNEDERS RETURRET PÅ GARN
For at du har en reel chance for at færdiggøre dit strikke- eller hækleprojekt, så har du inden for 6 måneder efter dit køb, mulighed for at returnere evt. overskydende garnnøgler, som du endnu ikke har taget i brug (intakt emballage). Husk, at det er dig der er ansvarlig for fragt samt at pakken kommer frem til vores adresse når du sender retur. Alternativt kan du selvfølgelig også returnere garnet i vores fysiske butik, hvis du kommer forbi.

RETURNERING
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.

Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

VARENS STAND, NÅR DU SENDER DEN RETUR
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet, kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder dit køb, skal varen sendes retur til:

KreStoffer
Klokkestøbervej 12
5230 Odense M

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse herom på mail eller på vores kontaktside og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

HVAD SKAL JEG SOM KUNDE SENDE MED RETUR?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Det fremmer ekspeditionen og (gør det nemmere for os, så du hurtigere kan få dine penge retur)

Vær opmærksom på at vi ikke modtager pakker retur der er sendt pr. efterkrav.

Metervarer købt i butikken/webshop
Vi tager KUN metervarer retur ved fejl og mangler IKKE fordi du fortryder dit køb. Grunden hertil er, at der er tale om en varer som vi har klippet i netop dit ønskede mål. Problemet er at vi ikke kan sælge en vare der er afklippet til fuld pris. Den er værdiløs for os, da den næste kunde ønsker et andet mål.

HVIS DER ER NOGET GALT MED VAREN (Reklamationsret)
Vores regler er i overensstemmelse med den ny købelov af 8. juni 2022.
Vi bytter altid med et smil og uden diskussion. Du skal blot medbringe varen i ubrudt og original emballage samt kassebon eller returseddel.

Enten bytter vi varen ellers giver dig pengene tilbage. Både KreStoffer.dk og vores leverandører står inde for kvaliteten af vores produkter, men der kan selvfølgelig forekomme fejl og mangler alligevel.

Du skal derfor ikke tøve med at kontakte os, hvis du er utilfreds med dine varer. Det er utroligt vigtigt for os, at vores kunder er tilfreds, så skriv eller ring, hvis du oplever problemer med dine varer. Så skal vi nok finde en holdbar løsning.

Bemærk: Hvis du bestiller andre varer sammen med varer i restordre fra vores leverandør, skal du være opmærksom på, at vi sender hele ordren som én samlet ordre.

Vær opmærksom på:
- at vi ikke tager strikke- og hæklepinde, mønstre og opskrifter retur
- at ved metervarer skal vi gøres opmærksom på fejl inden klipning i stoffet
- at " kampagnegarn" ikke tages retur, som kun findes her og nu og ikke kan genbestilles

NB: Vi tager naturligvis forbehold for fejl, mangler og priser i tekst og på billeder. Så er du i tvivl herom, ring endelig og spørg ind til den vare du ønsker.

Når du handler på KreStoffer.dk har du naturligvis 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af den vare du har bestilt eller ydet anden skadeforvoldende adfærd.

ANG JULEHANDEL
Af hensyn til julehandlen har vi 1 måneds byttegaranti i nov/dec: Vi bytter altid med et smil og uden diskussion. Du skal blot medbringe varen i ubrudt og original emballage samt kassebon. Enten bytter vi varen ellers giver dig pengene tilbage.

Du kan gøre brug af byttegarantien i en måned fra købsdatoen. Varer som er købt i november/ december byttes indtil d. 24. januar.

HVOR HURTIG SKAL JEG REKLAMERE?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være indenfor "rimelig tid".

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine fragtomkostninger (hvis omkostninger hertil er rimelige).

Du sender din pakke retur til:
KreStoffer
Klokkestøbervej 12
5230 Odense

Vi ser helst at du påpeger hvad der er galt med varen du har modtaget.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Gem din kvittering
Det er dig, der skal bevise, hvor og hvornår du har købt varen, og hvad du har betalt for den. Gem derfor din kvittering i mindst de to år, hvor reklamationsretten gælder.